Rabu, 2 September 2009

kawan realiti kawan fantasi

xder pown.. huahuahuahua.. camnih... aku ada soklan nak tnya korang....
  1. apa beza kawan fantasi dengan realiti huh?
  2. kenapa dalam hidup ni, lebih ramai yang kejam dengan kita berbanding yang baik2?
  3. kenapa kalau kita rasa kita sempurna, perangai mesti nak hangak je?
  4. kenapa hidup ni mesti berkawan?kalau tade kawan akan dianggap loser?
  5. kenapa kawan bila senang ramai, bila susah Allah je yang ingat kat kita?
aku tanya 5 soalan aje. tak banyak. kata orang ciput je. aku dah ada jawapan, tapi aku nak korang berfikir. hahaha.. poyo je aku.
  1. kawan fantasi lebih seronok. sebab kau ta payah nak jaga hati perasaan die. n kalau dia sepahkan bilik kau pon kau tak payah lap peloh cuci semula bilik ko. n rasenye die ta penah la nak buat ko sakit hati kan? korang taw tak ape kawan fantasi? tu la perasaan kita, benda sekeliling kita and benda yang bukan hidup. ada yang besfen dengan binatang, buku n tumbuhan.. lebih kurang la kan.
  2. Lebih ramai yang kejam? betul ape. ada yang kejam dengan diri sendiri, biarkan diri buat maksiat. jauhkan dari amal. nanti diri sendiri terseksa. kalau kawan yang kejam pulak, contohnya macam kawan yang sanggup makan kawan, rampas bf/gf kawan sendiri. hina kawan sendiri belakang2. yang suka amek makanan kawan yang miskin pun ape kurangnya. lepastu bila si miskin tu simpan makanan dalam locker, mulalah bising berkira nak makan apa. bila kita showoff makanan yang ada kat luar. tanpa segan silu dia amek makan,buang sesuka hati. so tak kejam ke tu? barang2 pun sama je. ada yang pinjam baju tahun lepas, tahun ni baru nak pulang. tu pun ada sompak sompek sana sini.
  3. perasan tak. mostly orang yang rasa diri mereka sempurna, akan berlagak hebat? contohnya macam perempuan cantik + lelaki hensem. sombong tak hengat.(sapa yang rasa diri tu dah terlalu cantik la kan). lepas tu mula guna kecantikan yang ada untuk jalan yang salah.
  4. hidup mesti ada kawan untuk lengkap ape yang tade...kawan la yang lengkapkan idup ni..merepek
  5. ok yang terpulang pada pendapat masing2..
hehehe.. tu jawapan aku. jawpan korang????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan